Sundt og Nemt

Med Rie

Lidt om mig

Velkommen til. Mit navn er Rie og denne side er et supplement til min instragram, hvor jeg dagligt poster billeder og opskrifter af nemt men sund mad. Jeg spiser hovedsageligt efter de antiiflammatoriske principper samt udelukker gluten.

Jeg elsker at lave mad med farver, da det gør det meget nemmere at spise sundt. Jeg har ikke nogen ernæringsmæssig baggrund men har efter nogle år fundet en kost, der så godt som har kureret en 30-årig irritabel tyktarm og holder inflammation i min lænd nede. Jeg har også tabt 10 kg på denne kost og fået masser af energi.

Jeg er gift med Rasmus og vi har 2 teenagere på 13 og 16 år. Til dagligt arbejder jeg hos Novo Nordisk som mødeplanlægger.


Instragram og facebook

Jeg ejer ikke nogle af opskrifterne men er blevet inspireret af andre og har justeret lidt. Hvis du poster nogle af opskrifterne, så bliver jeg glad hvis du tagger mig på Instagram med @rie_sundtognemt eller #sundtognemt💚

Klik på billede for at komme direkte til min instagramprofil.

Hvis du vil bruge mine billeder, så spørg først.


Your Superfoods

Jeg har brugt disse produkter siden maj 2019, da jeg ledte efter nogle rene alternativer til at komme i mine smoothies, som ikke smagte syntetisk. Det har også været svært for mig at finde produkter, som min sensitive mave kunne tåle. Disse produkter har levet op til alle mine krav og kan ovenikøbet bruges på utrolig mange måder.

Hvis du vil bestille nogle af de fantastiske produkter fra Your Superfoods så klik på billedet. Brug discountkoden Super-Rie15 og få 15% af dit køb.

De har følgende produkter:

Super Green (immunforsvar og detox): Hvedegræs, byggræs, moringa, baobab, spirulina, chlorella

Forever Beatiful (antioxidanter til huden): Chiafrø, acai, moqui, acerola, maca, blåbær

Energy Bomb (8 timers naturlig energi ): Acai, guarana, maca, lucuma, banan (1 tsk giver lige så meget energi som en kop kaffe).

Power Matcha (fokus): Matcha, maca, moringo, hvedegræs, byggræs

Chocolate Lover (afslapning og velvære): Cacao, carob, kokos, chiafrø, lucuma

Skinny Protein (metabolisme og vægt): Moringa, spirulina, alfalfa, ærteprotein, hamp protein

Muscle Power (60% planteprotein): Ris protein, ærteprotein, maca, lucuma, banan

 


Ingredienser

Som udgangpunkt laver jeg mad ud fra de antiiflammatoriske principper med fisk, olivenolie, nødder, ingefær, gurkemeje, frugt og grønt. Nogle gange spiser jeg skyr, ost og æg.

Jeg bruger skyr, kokosmælk, mandelmælk, havremælk og sojayourghurt men ikke komælk.

Jeg bruger heller ikke hvedemel, rugmel eller andet med gluten.

I mange af mine opskrifter bruger jeg produkter fra Your Superfoods men skriver erstatninger, hvis man ikke bruger produkterne.


Rie Laursen

Rie@sundtognemt.dk


Hjemmeside fra NemmeHjemmesider.dk